Frequently Asked QuestionsWelk merk/product moet ik kiezen?De keuze voor het merk kan afhankelijk zijn van uw ervaring, de bekendheid of de prijs. Dit zijn echter niet de juiste factoren om te kiezen. Het allerbelangrijkste is dat u kiest voor een product dat bewezen tot de top behoort. De bepaling hiervan laten wij dan ook graag over aan onafhankelijke internationale testcentra, daar wij en u op dit gebied geen voldoende kennis hebben. Kies dus een merk welke hier aan voldoet. Daarnaast moet u dan het product kiezen. Bij de meeste merken kunt u kiezen uit een super volledig product (waar meestal ook een back-up en de mogelijkheid om uw computer in te stellen en op te ruimen zit meegebakken), een volledig product (meestal met als extra's een spamfilter en personal firewall) en een basisproduct (alleen de bescherming tegen alle soorten van kwaadaardige codes). De keuze hiervan is afhankelijk van wat uw wensen zijn en wat uw budget is. Wij raden aan om een volledig product te kiezen (meestal herkenbaar aan Internet Security / Smart Security). Waarom moet ik geen gratis software gebruiken?Waarom zou er een wereldwijde markt zijn voor antivirussoftware waar meer dan 28 miljard dollar in omgaat? Waarom hebben producenten van gratis software ook betaalde software? Waarom zie ik in onafhankelijke testen geen gratis software voortdurend in de top? Hierop is maar 1 antwoord; gratis voldoet niet! Daarbij komt dat de functionaliteit veel minder is, er een ander verdienfactor gebruikt wordt (de opstap naar betaald) en de helpfuncties veel minder zijn. Ik heb betaald, maar nog niets ontvangen?Afhankelijk van de bestel-/betaalwijze, kan er bij ons iets zijn misgegaan. Normaliter ontvangt u de licentie en de factuur na de bestelling binnen 30 minuten in uw e-mail (dit geldt voor de producten van ESET en G Data, voor de overige producten geldt de ontvangen betaling als bestelling). In enkele gevallen kan het zijn dat er een storing is opgetreden in de licentie server (u ontvangt van ons een e-mail hierover). Het is ook mogelijk dat u een licentie heeft besteld welke handmatig dien te worden verwerkt (u ontvangt van ons een e-mail hierover). Het kan zijn dat u een speciale licentie (studenten/Non-profit/Educatie/Overheid) heeft besteld waarvan wij de geldigheid moeten verifiëren (u ontvangt van ons een e-mail hierover). Het kan zijn dat u een verlenging heeft besteld en de vervaldatum ruim in de toekomst ligt (u ontvangt van ons een e-mail over de verzenddatum). Het kan zijn dat u bij de bestelling een onjuist e-mailadres heeft ingevuld (neem dan contact met ons op). Het kan zijn dat u heeft betaald met iDEAL, en na het afrekenen niet op de laatste knop heeft geklikt, waardoor wij van iDEAL een bevestigingsbericht ontvangen (neem dan contact met ons op). Het kan zijn dat de licentie in het spamfilter (Gmail/Hotmail) is beland (verplaats de licentie naar uw Postvak IN - opnieuw verzenden heeft geen nut). Is het voorgaande niet van toepassing en verwacht u wel de licentie, neem dan contact met ons op. Wanneer ontvang ik de box/cd?Alle licenties welke wij verkopen zijn ESD (elektronische software distributie). Dat wil zeggen dat u al de benodigde gegevens in uw e-mail ontvangt. Het voordeel hiervan is dat u altijd de nieuwste software kunt downloaden en gebruiken. Maak dus voor de zekerheid een afdruk van uw licentiemail. Kan ik de software in een box of op cd kopen?Bij ons in principe niet! Desgewenst kunnen wij tegen betaling de software voor u downloaden, op cd branden en aan u verzenden. Een box of cd welke u online of in de winkel koopt is per definitie maanden oud en is prijziger, omdat deze verzonden dient te worden. Het eerste wat deze software bij installatie doet, is het downloaden van de allernieuwste software (welke u via de downloadlink in onze licentie zelf ook kunt uitvoeren). Een downloadlicentie heeft dus alleen maar voordelen, en geen nadelen. De Downloadlink werkt niet, wat nu?De downloadlink in de licentiemail kan eventueel zijn gewijzigd. Het is echter ook mogelijk dat de instellingen van uw e-mailclient niet toestaan dat de link automatisch wordt geopend, of dat de link 'gebroken' in de e-mail staat. Neem dan de complete tekst van de downloadlink over (begint bij http:// of https://) en zet deze in uw browser. Werkt het niet? Neem dan contact met ons op. De installatie gaat niet goed, wat nu?Heeft u de instructie in de licentiemail goed gevolgd? U dient voordat u de nieuwe software installeert, eerst alle oude (en probeerversies van) antivirus-software volledig te verwijderen en de computer opnieuw op te starten. Lukt het nog steeds niet? Neem dan contact op met de helpdesk (zie onderdeel C in uw licentiemail). Kan ik mijn geld retour ontvangen?U heeft altijd de mogelijkheid om voor de aankoop een probeerversie te installeren welke een maand werkt (kunt u deze niet vinden, mail ons dan). Gedurende deze tijd kunt u bepalen of de software op uw computer juist functioneert. Indien u bij ons dan een licentie aanschaft en ontvangt, bestaat er geen mogelijkheid om uw geld retour te ontvangen (dit is ook nadrukkelijk uitgesloten in artikel 13 van onze algemene voorwaarden). Is Top-Antivirus aansprakelijk wanneer ik besmet wordt of indien er data/hardware verloren gaat?Top-Antivirus levert u een licentie van een fabrikant waarvoor u zelf de keuze maakt. De fabrikant is verantwoordelijk voor de werking van die software en de levering van virusupdates e.d. U dient er zich bewust van te zijn dat er geen software bestaat welke u 100% kan beschermen. U loopt dus altijd een risico, een en ander afhankelijk van uw surfgedrag en het direct laten bijwerken van uw besturingssysteem/Java/Abobe/etc. in het geval er veiligheidspatches of updates zijn. Van belang is dat u dus kiest voor software waarbij u een zo klein mogelijk risico loopt en gebruik kan maken van een professionele helpdesk. Kan de licentie geannuleerd/opgeschort worden?In het geval van wanbetaling of fraude kan de licentie worden opgeschort of worden geannuleerd. Vooraf ontvangt u hiervan een e-mail. Wij zijn hierbij niet aansprakelijk, daar wij onze zijde van de overeenkomst (levering van de licentie) wel hebben uitgevoerd, doch u uw zijde (volledige betaling) niet. Bij een opschorting of annulering blijft de betalingsverplichting wel gewoon van kracht. Bij fraude doen wij altijd aangifte o.v.v. het IP adres dat is gebruikt bij de bestelling. |